System Użytkowanie przygotowaliśmy w celu spójnego zarządzania umowami z tytułu użytkowania wieczystego i opłatami z nich wynikającymi. Wszystkie umowy są w jednym miejscu – w ten sposób możemy łatwo zarządzać, a jednocześnie – dzięki zintegrowaniu – wysyłać należności do księgowości.
Działanie
Podczas wprowadzania umowy system wyświetla nam formularz do każdego etapu rejestrowania umowy. Z strony użytkownika wystarczy wypełnić tylko odpowiednie pola i to też nie wszystkie, ponieważ niektóre pola automatycznie podpowiadają jakie wartości możemy wstawić – nam pozostaje tylko wybór. Pozostałe składniki umowy dodajemy szybko i bezpomyłkowo, ponieważ możemy wybierać te dane, które już istnieją w bazie. W sytuacji, kiedy takich danych nie ma, po prostu dodajemy nowego użytkownika czy nowy składnik. Pierwsza oplata i kolejna naliczane są automatycznie, nam pozostaje jedynie naciśnięcie odpowiedniego przycisku, który potwierdzi wystawienie Faktury VAT.
Zakres danych oraz niektóre zestawienia
System obejmuje dane osobowe płatników władających nieruchomościami, dane związane z działkami i opłatami. Przykładowy zakres danych to: numer dokumentu, opłata roczna, przeznaczenie terenu czy faktury.
Do dyspozycji mamy wiele zestawień –Umowy wybranego użytkownika, Rejestr wymiarowy, Lista wpłat za wybrany okres – to tylko niektóre przykłady. Dzięki dostępowi do wielu różnych zestawień możemy prezentować dane według kryterium, które nas najbardziej interesuje.
Funkcje dodatkowe
- Drukowanie wg wzorca – dzięki tej funkcjonalności wszystkie nasze dokumenty mają jednolity wygląd formalny.
- Aktualizacja rat – funkcja umożliwia nam ponowne przeliczenie rat, tak by dane były aktualne. Możemy ją wykorzystać także w celu sprawdzenia i wykrycia potencjalnych błędów.
- Waloryzacja opłaty rocznej – zazwyczaj płatną jednorazowo opłatę, możemy jej wysokość podnieść bądź obniżyć – wszystko to spowodowane faktem wzrostu bądź spadku wartości nieruchomości.