Program Księgowość Zobowiązań (KSZOB) przeznaczony jest do rozliczenia księgowego podatków i opłat lokalnych. Jest analitycznym rozszerzeniem Księgowości Budżetowej. Umożliwia łatwy i wygodny dostęp do wszystkich kont rozliczeniowych płatnika, uwzględniając wszystkie zobowiązania.
Proces księgowania jest intuicyjny, możliwe jest natychmiastowe przejście od podstawowych operacji księgowych do podglądu danych źródłowych w różnych układach. Bezpośrednio z ekranu księgowego dostępne są wszystkie płatności bieżące, zaległe, z podziałem na raty i należne odsetki.
Księgowość Zobowiązań jest głównym elementem integrującym pozostałe elementy Pakietu Dla Administracji w zakresie rozliczania należności kontrahentów urzędu.
Rozbudowany został zestaw tworzonych raportów i zestawień, z jednoczesną możliwością szerokiego wyboru ich parametrów. Przygotowanie sprawozdań zostało ułatwione dzięki specjalnym funkcjom i zestawieniom.
Funkcjonalności
- Szybki podgląd stanu kont i należności nierozliczonych
- Współpraca z systemami wymiarowymi poprzez generowanie przypisów i odpisów odpowiadającym ratom należności
- Zarządzanie windykacją – wystawia, ewidencjonuje, rozlicza upomnienia i tytuły wykonawcze
- Drukowanie blankietów Polecenie Przelewu rozbudowane o dodatkowe funkcje
- Bezpośredni dostęp do danych archiwalnych z poprzednich lat
- Integracja z systemami wymiarowymi, systemem do obsługi kasy w urzędzie i Księgowością Budżetową
- Eksport pogrupowanych dokumentów księgowań do Księgowości Budżetowej
- Automatycznie wymienia dane z programem obsługi kasy (automatyczny przepływ zapisów księgowych i kasowych, możliwość księgowania z poziomu kasy), oraz systemem księgowości budżetowej. Konfiguracja taka zapewnia bezpieczny przepływ danych oraz jeszcze łatwiejszą, wygodniejszą pracę
- Współpracuje z Uniwersalnym Programem Księgującym – wszelkie wpłaty na rachunek bankowy urzędu są księgowane automatycznie
Zestawienie i wydruki
- zestawienia zbiorcze: rejestry przypisów i odpisów, dzienniki obrotów, zestawienia zaległości i nadpłat
- zestawienia bieżące — obroty: zliczanie wpłat, zwrotów, przypisów i odpisów, z podziałem na księgujących operatorów, rozliczenie księgowań dla poszczególnych operatorów
- zestawienia sprawozdawcze
- bilanse roczne i zestawienia bilansowe
- upomnienia, tytuły wykonawcze, rejestry upomnień i tytułów wykonawczych
Integracja
System jest zgodny z przepisami ustawy o rachunkowości. Obecnie jest wykorzystywany w kilkuset instalacjach na terenie całego kraju, rozliczając podatki lokalne, opłaty za wywóz śmieci, mandaty, opłaty targowe.
Pracuje w środowisku Windows, w oparciu o wydajną, SQL-ową bazę danych Interbase lub Firebird (OpenSource). Istnieje także możliwość pracy z bazą danych Oracle. Pozwala na pracę w sieci z jednoczesną pracą wielu użytkowników, z których każdy może mieć zdefiniowane własne uprawnienia. Istnieje możliwość umieszczenia serwera bazy danych w środowisku Linux.