viDOK zapewnia komunikację pomiędzy naszymi programami a systemem obiegu dokumentów i ePUAP. Pełni również funkcję repozytorium dokumentów dla poszczególnych programów. Komunikacja naszego oprogramowania z podatnikami odbywa się przez ten moduł, który z kolei poprzez system obiegu dokumentów przesyła odpowiednie informacje na konto właściwej osoby na platformie ePUAP. Należy podkreślić, że do przesyłania dokumentów wymagane będzie posiadanie przez interesanta konta na ePUAP – to właśnie ta platforma będzie wykorzystywana do komunikacji elektronicznej.
FUNKCJONALNOŚĆ NOWEGO MODUŁU
Komunikacja z systemami obiegów dokumentów będzie odbywać się poprzez wyspecjalizowane mechanizmy Web Service, odpowiadające za wprowadzenie przygotowanego dokumentu do systemu obiegu oraz umożliwiające sprawdzenie statusu tego dokumentu (w szczególności potwierdzenia odbioru). W przyszłości, po wprowadzeniu nowej wersji ePUAP, możliwa będzie
bezpośrednia publikacja dokumentów, bez pośrednictwa systemu obiegu dokumentów. Rozbudowana baza osobowa będzie zawierała stosowne informacje, identyfikujące petenta i informujące o prowadzeniu komunikacji elektronicznej.
viDOK A ELEKTRONICZNY OBIEG DOKUMENTÓW
viDOK dzięki integracji z obiegiem dokumentów pozwala na wykonywanie takich czynności kancelaryjnych jak:
POWIĄZANIA Z ELEKTRONICZNYMI SYSTEMAMI OBIEGU DOKUMENTÓW
viDOK A ELEKTRONICZNA PLATFORMA USŁUG ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ (ePUAP)
viDOK umożliwia wysyłanie dokumentów na platformę ePUAP. Wysyłka jest realizowana przez powiązany obieg dokumentów. Dzięki komunikacji przez ePUAP można wysyłać do podatnika dokumenty, jak i odbierać dokumenty, które podatnik wysłał. Komunikacja realizowana w ten sposób, dostarcza możliwość odbierania Urzędowych Potwierdzeń Odbioru (UPO).
viDOK W FUNKCJI REPOZYTORIUM DOKUMENTÓW
Kooperacja systemów wymiarowych z viDOK-iem jest funkcjonalnością dodatkową. Jeśli współpraca została uruchomiona, to wszystkie decyzje w momencie drukowania, zapisywane są do repozytorium dokumentów viDOK (przez co odciążona zostaje baza główna systemów wymiarowych. Korzyści jakie uzyskujemy przez zastosowanie takiego rozwiązania, dają możliwość wysyłki decyzji podatkowych drogą elektroniczną (przez obieg dokumentów, a następnie na platformę ePUAP). Do decyzji, które zostały umieszczone w obiegu dokumentów, jest natychmiastowy dostęp
i proste nimi zarządzanie. Dodatkowo, urzędnik ma dostęp do wszystkich dokumentów z poziomu jednego systemu.
REPOZYTORIUM
Lepsze zarządzanie zasobami dyskowymi, pozwalające na przyspieszenie przetwarzania danych, ujednolicenie sposobu i miejsca przechowywania ważnych dokumentów, ułatwiające szybkie dotarcie do nich w razie potrzeby.
FUNKCJE viDOK-a W UJĘCIU TECHNICZNYM